sonntag

I dag är det söndag, jag är fortfarande trött och har huvudvärk. Tänker åka till Hammarbakken imorgon mellan 8 och 12, strunta i praktiken på förskolorna efter lunch och tisdag men kanske åka dit efter hammarbakken på onsdag och samma sak fredag. Man måste prioritera och lägga tid och energi på vad som är viktigt och det viktiga nu är att lägga tiden på jobb som ger lön, inte Tuulas dagisverksamhet. Det skulle vara kul att säga åt henne att det är inte hon som bestämmer över mitt liv utan jag men det är bättre att hålla det för sig själv annars går hon väl till AF och skvallrar och säger att Tommy stör verksamheten. Så bättre hålla låg profil och göra som jag vill i alla fall, det funkar oftast och gäller bara att hitta en bra väg för att nå dit man vill.

Tänkte skriva mail till läkaren också och säga att jag har löst problemet med mitt huvud på högvarv och säga att jag har fått stilnoct, immovane och någon annan medicin av en granne. Då ringer de nog på måndag och säger att man ska inte använda grannens medicin, vill boka in en läkartid, jag säger att det går inte för jag har inte råd. Varför måste man betala för varje nytt besök? Svensk sjukvård är iofs billig och bra men det känns onödigt gå till läkaren, inte få hjälp med ett problem och sedan var tvungen betala nya 170 kr för att lösa det gamla problemet.

Borde funka så att man får komma gratis tills ens problem är botat typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0