Förskollärare i Norge

I morse var jag lite trött så skulle trycka fram så att larmet ringde 6 minuter senare, kom på att det heter snooza, men valde 'ta bort larm' i stället. Tur jag inte var tröttare än jag var för då hade jag vaknat en timme senare i stället. Inte för att det hade gjort så stor skillnad, Skogsstyrelsen hade nog klarat sig utan mig på morgonen de får ju ändå sina 5K för mig varje morgon.

Hej igen. Gick och åt lunch kl 12 och tillbaka från lunchrummet nu 14.31, har ätit och sedan bara suttit och pratat och tagit det lugnt sedan dess. Det är skönt att komma till jobbet och få vila och ta det lugnt det kan jag behöva. En av deltagarna har ringt till sin arbetsförmedlare och till norge för hon söker jobb som förskollärare där. Hon jobbar lika hårt för att få komma till en förskola som jag jobbade för att komma därifrån. Dock så tjänar hon bättre på sitt jobb för norska löner är högre än svenska bidrag. Men ändå lite roligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0