Gymdrama

I dag när jag var och tränade och gick till spinningsalen och skulle köra egen spinning så satt en tjej där. Det betyder problem med musiken för hon lyssnar på mp3-spelare i hörlurar och jag har inte det utan har egen cd som jag spelar i stereoanläggningen. Frågade om det var okej att sätta på skivan och hon frågade vad det var för musik, mest hiphop sa jag och hon sa att det kunde vara kul med ny musik.

Satte på skivan på den ljudnivå jag brukar ha (brukar ju vara min egen spinningsal oftast så jag kan spela hur högt jag vill) och satt och funderade på om hon gillade musiken, om det var okej eller för dåligt eller för högt och tänkte att hon säger väl till om hon vill jag ska sänka. Efter en kvart utan att hon sagt något frågade jag själv och då tyckte hon att jag kunde dämpa lite vilket jag gjorde utan problem, för hon var ju där först så jag kom hem till henne typ.

Det var ett exempel på kommunikationsproblem. Jag satt själv och undrade om det var okej eller inte, hon satt tyst och tänkte att jag spelade för högt och musiken inte var bra men hon vågade inte säga något. Tänk vad enkelt det hade varit om hon hade sagt att det var lite högt och bett mig sänka ljudet då hade båda varit nöjda. Problemet är väl att vi inte hade någon relation till varandra, hade vi varit arbetskamrater hade det varit lättare men vi var ju på något sätt arbetskamrater för vi var ju båda på vår arbetsplats men inte under ordnade former som när man går till ett jobb.

Får börja ha med mp3-spelaren så får jag använda den när jag gästar någons spinningpass för undvikande av liknande tillbud :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0