Golfsäsongen 2012 here I come

Firade min födelsedag i dag när jag är ledig och vi har ätit en jättegod jultallrik, tjuvstartade lite med julmaten och det blir nog en jultallrik från Rosenbodén till julafton också. Inte nog med det, fick även nya golfklubbor av mina snälla föräldrar, jag gillade att spela med pappas taylor madeklubbor, de har tyngre klubbhuvud än mina excalibur så de är lättare att slå med. Fick en ny bag också och den förra bagen var inget fel med men när dragkedjan går sönder så sabbar det hela bagen för jag vet inte hur man lagar dragkedjor och saker ramlar ur bagen när den inte går att stänga ordentligt.

Så här ser dyrgriparna ut :-)

När jag går till och från lägenheten i Rosvik minns jag sommaren- juni-juli och augusti med saknad. Det var en härlig tid med sol, ljusa dagar, golf, träning, läsning och bra struktur på dagarna. Sen blev det september, regn och rusk och ingen mera golf. Sommaren är en lugn och harmonisk tid där jag mår bra och känner ett inre lugn. Den är svår att hitta övriga tiden på året som är fylld av att försöka vara så effektiv som möjligt med tiden och hinna läsa, se föreläsningar inom alla möjliga ämnen. Det är roligt att se föreläsningar inom psykologi, fysik, kemi osv och fungerar bra som substitut till golfandet men hjärnan är på högvarv och får aldrig vila.

Kanske kan hitta lugnet på Hammarbakken där man man mest ska vara social med kunderna och spela spel, se på teve och umgås med dem. Kommer ihåg att praktiken på Sävastgården var som semester för där kunde man bara sitta i allrummet och prata och se på teve, inte en bok eller dator tillgänglig.

Nåväl snart är det juni igen och sol och värme är åter här, ska bli fett nice.





Kommentarer
Postat av: chefen

Vilken fin present du fick av Ingvar & Maggie & även ett väldigt fint kort på hans swing.

Förstår att ni snabbt vill ha vår & sommar nu med den utrustningen.

2011-12-12 @ 07:11:47
Postat av: Chefen

Visst är rosenboden cafeet vid lgh?

2011-12-12 @ 07:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0