Den fria viljan gäller inte alltid

Har varit och tränat och sen besök på Åhlens. Förutom deras fina Chanel no 5 och hudkräm för 1700 kr hittade jag en brun kräm, vet inte om det var mascara eller foundation men den var hudfärgad och luktar gott så nu har jag utökat mitt sminksortiment på åhlens, Åhlens är mitt eget lilla spa utan att de vet om det, me like.

När jag är i poolen på helex och i bastun så är det som om tiden står stilla det är så sjukt rogivande och man har inte en tanke på effektivitet, pengar, tid osv. Ska påbörja en egen KBT som går ut på att jag ska göra saker långsamt och utsätta mig för situationer där jag måste vänta och inte göra någonting. Fick vänta på synsam för jag skulle fråga om jag fick göra synundersökning för 100 kr i stället för 350 kr men det gick de inte med på. Man måste vänta tills man får problem med ögonen, gå till läkaren och få remiss till synderby ögonläkare. Sjukt system säger jag, frisk sa bull.

However så satt jag där och väntade och tyckte det var helt okej för jag tränar ju. Mycket träning blir det till veckan på Skogsstyrelsen när jag ska sitta av 8h per dag utan att kinka. Den fria viljan som någon filosof pratar om gäller bara en del, iaf inte om man är arbetslös och ska få pengar från akassan då gäller inte den fria viljan. Hade min vilja varit helt fri hade jag varit hemma. Dock gäller ju samma staten och försäkringskassan så enligt den viljan hade de valt att inte betala mig när jag väljer att vara hemma.

Dilemma, moment 22 eller något annat jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0