dan före dopparedan

Dagen har bestått av besök av Ingela som fick med sig några filmer hem, bad med Ingela på Helex i exakt 60 minuter (59 är för lite och 61 för många). Skönt att bara vara hemma i Rosvik och ta det lugnt, har klätt julgranen, ätit upp jultallrik från födelsedagen och nu ska jag bara ta det lugnt och chillaxa. I morgon är vi bjudna till min farbror och faster i Heden. Varför träffar man inte sina släktingar oftare, bara 1-2 gånger per år.

Tänker tillbaka på julen för två år sedan som var en minst sagt annorlunda jul då pappa ingvar låg på sjukhus och när allvarliga saker händer så betyder inte helger så mycket utan det enda som betyder något var ju att han skulle bli frisk och jag var tacksam över den teknik som sjukvården har och tacksam över att det finns de som utbildat sig till läkare och jobbar med att operera människor dag ut och dag in. De har visserligen bra betalt men det finns många som tjänar mycket pengar som inte räddar liv eller utför ett viktigt arbete.

Min kära blogg på jobbar.inte.nu har inte fungerat på jättelänge och det är därför jag bloggar här. Det verkar vara ett allvarligt fel på servern där den ligger för varken Henrik eller Johan får den att fungera men det funkar ju att blogga här också. Dock vet jag inte hur man ändrar i designen så denna känns lite opersonligare än den förra men den här är stabilare, går snabbare att uppdatera sidan och lägga till bilder vilket jag gillar.

Om någon som läser detta är duktig på att ändra designen på blogg.se får ni gärna höra av er och ordna en ny fin desgin till mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0