Dalai Lama, because you're worth it!

Är fortfarande i Rosvik men ska åka till luleå lite snabbt för att lämna in bilen på Müllers i morgon, de ska se hur stora skadorna är och berättta det för försäkringsbolaget så får jag sen höra om det går på försäkringen eller om försäkringsbolaget tycker det blir för dyrt och ger mig pengar i stället för att köpa en ny bil. Med tanke på att bilen är värd ca 60 000 kr så måste det vara en tämligen stor skada.

Var i sporthallen i dag och hittade en basketboll och sköt straffar och det var hur roligt som helst. Saknar basketspelandet ibland och andra dagar undrar jag hur man kan betala mycket pengar för att gå och se andra försöka få i en boll i en korg 3 meter över marken. Det är elementär fysik när man ska beräkna vilken vinkel man måste kasta bollen med för att den ska hamna i korgen och undrar om Gustaf som spelade i LF förut numera 08 stockholm har fördelar mot de andra spelarna eftersom han läser på KTH. Undrar om han tänker på hur mycket kraft han måste använda när han ska göra en dunk och hur mkt kraft det går åt. Ju mindre kraft man behöver använda desto bättre är det ju för då går det åt mindre energi.

Nu ska jag lägga mig i sängen och vila (för det är jag värd, tack för den L'oreal). Avskyr ju reklam men viss reklam är mindre dålig och just den är rätt så genialisk måste jag säga. Att låta tjejen i reklamfilmen i slutet säga "för det är du värd" är bra, för alla vill väl känna att de kan unna sig något när de varit duktiga. Man ska unna sig saker här i livet.

Såg Dalai Lama prata i går på teven om att vi ska vända oss mera inåt och inte vända oss utåt för att se på evenemang av olika typer. När man vänder sig inåt och bara är med sig själv hittar man lugnet och blir harmonisk. Han har helt rätt tycker jag, vi får för lite lugn och ro nuförtiden och behöver därför äta alla möjliga piller eftersom vi inte sköter om kroppen på olika sätt genom vila, kost och träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0