cha cha

I dag det är den 22:a december, två dagar innan julafton. Har ni julstress? Det står mycket om det i media och jag är glad att inte känna av den men allvarligt, är det ett riktigt problem eller något som tidningarna skriver om av gammal vana bara? Oddset på att någon ska skriva om julstress, intervjua folk på gatan hur de känner inför att köpa julklappar, äta julmat osv är ju typ 1.05 och det är ganska högt odds ändå.

Efter jul pratas det om att man måste börja banta för att man har ätit mycket julmat, men tre dagars ätande av julmat får inte mig att gå upp i vikt det är nog viktigare hur man äter under årets övriga 362 dagar (363 nästa år som är skottår).

Hänger på kontoret nu och det är lugnt som vanligt, me like. Dagens prestation är att ta sig upp ur sängen 7.40, äta frukost och promenera tio minuter till kontoret sedan är allt som vanligt igen, eller det mesta iaf. Tangentbordet är inte lika skönt men funderar på att investera i ett likadant som det jag har hemma för detta är ett platt oskönt ett som jag kommer få ont i händer och fingrar av om jag ska skriva mkt.

Nu blir det dagens avsnitt av julkalendern, au revoir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0