Köpläge på SSAB Volvo och Diamyd Medical B

Dagens investeringstips är SSAB och Volvo. Har inte köpt så mkt utan bara 10 % av mitt kapital på Avanza är i aktier, man ska bara satsa pengar man kan förlora i aktier för det är både förenat med hög risk och bättre avkastning än bankräntan. Båda aktierna har ungefär samma utveckling from 2009 om man ser på grafen och jag tror de kommer ha positiv utveckling till ca 2013 då jag räknar med nästa lågkonjunktur. Man kan inte förutspå framtiden men det är en gissning och sen får tiden komma med facit:) I högkonjunktur går de flesta branscher bra men det säljs fler bilar när folk får mera pengar att konsumera och tillverkas inte bilar av järn och stål? Kanske därför de följs åt i med- och motgång så det är inte en särskilt diversifierad portfölj (om man kan kalla TVÅ aktier för portfölj) men säljer man i rätt tid så är det chillaxin. Har lagt en MYCKET spekulativ köporder på Diamyd för 18 kr men lågt belopp eftersom de rasade igår med 85 % och kommer säkert att falla ännu mera och vara värt några kronor i slutet av veckan men det är så lite pengar så köpte dem på skoj bara. Mina tidigare investeringar av aktier som rasat har inte gått bra- Framfab, icon medialab t ex har inte återhämtat sig ännu och det går nog samma väg med Diamyd men denna gång kanske de vänder uppåt till tidigare nivåer och då har jag råd med cola och pizza. Lycka till om ni ryggar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0