Aborter

- Har läst lite om aborter nu och det är ju lite olika åsikter om det. Å ena sidan ska man inte göra abort för att man dödar ett potentiellt liv och å andra sidan om inte kvinnan har friheten att göra abort kan det leda till ekonomiska problem och illegala aborter som kan leda till problem som sterilitet och i värsta fall moderns död. Ann Heberleins åsikt är att man måste prioritera modern för hon är redan en individ och har större rätt till ett bra liv och har följaktligen större prioritet än ett potentiellt liv då man måste välja något av alternativen. Dagen har bestått av att jag varit på häktet och spelat schack med två av killarna. Jag vann mot en av dem och förlorade mot den andre. Den jag vann mot hade lite svårt för reglerna och visste inte vart pjäserna skulle stå uppställda och hur de fick gå. Den andre killen, som kom från norge, kunde reglerna och visste hur pjäserna fick gå och mot honom förlorade jag. Vet inte vad det ger mig för schackbetyg. Sedan har jag varit på bibblan och ordnat så jag får ladda ned talböckerna hemifrån så jag inte behöver besöka dem och solat på badis. Nu blir det middag och sen ska det grindas Ann-Heberlein.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0